x تبلیغات
تجهیزات نظافت صنعتی

ابوبکر

دوازده نفری که با ابوبکر مخالفت کردند

آنان کسانی هستند که با غضبت خلافت توسط ابوبکر به شدت مخالفت کردند. از ابان بن تغلب روایت شده که گفت :به حضرت ابوعبدالله جعفر بن محمد صادق علیه السلام عرض کردم :فدایت شوم آیا کسی از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله بود که با کار ابوبکر و نشستن او بر جای رسول خدا صلی الله علیه و آله مخالفت کند؟

فرمود:آری ، دوازده نفر با ابوبکر مخالفت کردند. از مهاجرین :خالد بن سعید بن عاص و سلمان فارسی و ابوذر غفاری و مقداد بن اسود و عمار بن یاسر و بریده اسلمی و از انصار:ابوالهیثم بن تیهان و سهل و عثمان فرزندان حنیف و خزیمه بن ثابت ذوالشهادتین و ابی بن کعب و ابو ایوب انصاری … اینان نزد علی علیه السلام آمدند و عرضه داشتند که یا امیرالمومنین کناره گرفتی و حقی را که به آن سزاوارتری رها کردی ، ما می خواهیم که برویم و این مرد را از منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله پایین بکشیم زیرا حق با توست و تو برای خلافت سزاوارتر از او هستی اما دوست نداشتیم بی مشورت تو او را پایین بکشیم .

امیرمومنان ایشان را از این کار نهی کرد تا بیهوده و به جهت قلت تعدادشان کشته نشوند سپس به آنان فرمود:اما بروید و به این مرد آنچه از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده اید باز گویید که این برای اتمام حجت بر او بهتر و برای بستن راه عذر بر او رساتر و برای دوری آنان از رسول خدا صلی الله علیه و آله در قیامت که بر او وارد می شوند مناسب تر است .

این دوازده نفر رفتند و گرداگرد منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله حلقه زدند و آن روز، روز جمعه بود. هنگامی که ابوبکر از منبر بالا رفت و… سپس ‍ عمار برخاست و گفت :ای گروه قریش و ای گروه مسلمانان … (53) آنگاه با بسیاری از فضایل علی علیه السلام و دلایل امامت او بر آنها احتجاج کرد. بسیار بدیهی است که کار او در موقعیت خطرناکی که در آن متهورانه سخن گفت تنها از مومنی خالص و استوار در دین و راسخ در عقیده که جان خود را به خدا می فروشد بر می آید و بس ..

رشادت عمار در جنگ بدر

عمار با روحیه ی بسیار بالا و شجاعت و شادابی ای کم نظیر در جنگ بدر حاضر شد. وی با دلاوری بالایش، نیروی ایمان هم رزمانش را تقویت می کرد. آورده اند بنابر تقسیم بندی رسول خدا(ص)، شتری در اختیار عمار و عبدالله بن مسعود قرار گرفته بود که آن دو، در مسیر جبهه ی بدر به نوبت بر آن سوار می شدند.

پیامبر خدا(ص) پیش از نزدیک شدن سپاه دشمن به لشکر، عمار و عبدالله بن مسعود را برای به دست آوردن اطلاعات درباره ی شمار سربازان و مقدار امکانات و ادوات جنگی و چگونگی روحیه ی لشکر دشمن، به سوی مشرکان فرستاد. آن دو با دقت و احتیاط و به گونه ای مخفیانه، خود را به لشکر مشرکان رساندند و پس از بررسی تجهیزات و قوای آنان بازگشتند.

اطلاعات عمار و ابن مسعود درباره ی سپاه مشرکان بسیار کارساز بود؛ زیرا به خوبی به نقاط ضعف و قوّت دشمن پی برده و دریافته بودند که روحیه ی سربازان دشمن و انگیزه ی آنان برای ادامه ی جنگ بسیار ضعیف است. این اطلاعات در نبرد، بسیار سودمند بود. عمار حین جنگ نیز چند تن از قهرمانان مشرک را از پای درآورد. او افزون بر آنکه «عامر خضرمی» و «حارث بن زمعه» را کشت، یکی از سرداران شجاع طایفه ی بنی عمروبن تمیم را نیز از پای درآورد. بنابر نقلی، در همین جنگ بود که «ابوقیس بن فاکه» به دست عمار کشته شد.

عمار در این جنگ، «ابوالعاص بن نوفل» را به اسارت گرفت و او را با پسر عمویش که به دست مشرکان اسیر شده بود، جابه جا کرد.

آورده اند که علی، پسر امیّه بن خلف نیز در این جنگ، بر اثر ضربه ی شمشیر عمار به هلاکت رسید.

عمار در غزوه ی عشیره

یکی از غزوه هایی که در سال دوم هجرت رخ داد، غزوه ی «عشیره» نام داشت. در این غزوه، پیامبر اکرم(ص) همراه با 150 تن، برای تعقیب کاروان قریش، به سوی سرزمین عشیره که نزدیک روستای قبیله ی بنی مدلج قرار داشت، حرکت کردند. همان جا میان پیامبر و قبیله ی بنی مدلج، پیمان صلح برقرار شد. عمار یاسر نیز در این سپاه حضور داشت.

وی می گوید:

من و حضرت علی(ع) همدم و رفیق بودیم. به پیشنهاد آن حضرت، نزد چند تن از کشاورزان بنی مدلج که کنار چشمه ای به کشاورزی سرگرم بودند، رفتیم تا چگونگی کار آنان را از نزدیک ببینیم. همان جا کنار درختان نخل و روی خاک ها دراز کشیدیم و به خواب رفتیم. ناگهان، با صدای رسول خدا(ص) از خواب برخاستیم و گرد و غبار را از تن و لباس خود تکاندیم. پیامبر وقتی امیرمؤمنان، علی(ع) را خاک آلود دید، خطاب به وی فرمود:«ای ابوتراب!» از آن روز، علی(ع) به لقب ابوتراب مشهور شد. سپس رسول خدا(ص) به ما فرمود:«آیا می خواهید شما را از بدبخت ترین مردم باخبر سازم؟» گفتیم:«آری». پیامبر فرمود:«از بدبخت ترین انسان ها، یکی سرخ پوست قوم ثمود بود که ناقه ی حضرت صالح(ع) را پی کرد و دیگری، کسی است که بر سر تو، ای علی، ضربت خواهد زد».(42)

زمان پیامبر(ص)

 

از شدت عذاب و شکنجه، در وضعیتی که حالتی شبه ناهوشیاری داشت مجبور شد به پیامبر خدا بد بگوید. گفت:"ای رسول خدا خیلی بد شد. به خداوند سوگند! رها نشدم مگر این که به شما بد گفتم و از خدایانشان به نیکی یاد نمودم. فرمود:دل خود را چگونه یافتی؟ گفت:مطمئن به ایمان. فرمود:اگر آنان بازگشتند تو نیز بازگرد." و در این باره این آیه نازل شد:«إِلاَّ مَنْ أُکْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ».

در زمان پیامبر(ص)

عمار و پدر و مادرش از سابقین در اسلام بودند. بر اساس روایتی، وی بعد از سی و چند نفر مسلمان شد و بنابر روایتی دیگر، یکی از هفت تن مسلمان نخست بود. عمار، برادرش عبدالله، پدرش یاسر و مادرش سمیه، بلال، خَبّاب، و صُهَیب، به دست قریش به شدیدترین وجهی شکنجه شدند تا از اسلام روگردان شوند. سمیه و یاسر در اثر این شکنجه ها جان دادند. آن ها نخستین شهدای اسلام بودند.

مشرکان، عمار را نیز مجبور به ناسزاگویی به پیامبر(ص) کردند اما پیامبر اکرم(ص) عذر او را پذیرفت و به او فرمود اگر دیگربار نیز مجبورش کردند، چنین کند. در پی این ماجرا بود که این آیه نازل شد:مَن کفَرَ بِاللَّهِ مِن بَعْدِ إِیمَانِهِ إِلَّا مَنْ أُکرِ هَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمَانِ (ترجمه:هر کس پس از ایمان آوردن خود، به خدا کفر ورزد [عذابی سخت خواهد داشت ] مگر آن کس که مجبور شده [ولی ] قلبش به ایمان اطمینان دارد.)

بنابر برخی از گزارش ها که درباره آن اختلاف است، عمار از جمله مهاجران به حبشه بود عمار در هنگام مهاجرت پیامبر به مدینه همراه آن حضرت بود و در محله قبا در ساخت مسجد قبا همکاری داشت. وی در مدینه از صحابه نزدیک پیامبر اسلام بود و در همه جنگ های آن حضرت شرکت داشت.

قریش

 که در رأس اینان ابولهب قرار داشت. سپس این آیه کریمه نازل شد:«فَاصْدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِکِینَ». پیامبر نیز درصفا ایستاد و ندا داد:ای مردم! قریش نیز جمع شدند و گفتند:تو را چه شده است؟ فرمود:اگر به شما بگویم که صبح یا شب دشمن به شما یورش می آورد چه می کنید؟ آیا مرا تصدیق می نمایید؟ گفتند:آری. فرمود:پس من شما را از عذاب شدید بیم می دهم. ابولهب گفت:لعنت بر تو. آیا برای این ما را جمع کردی؟ خداوند عزوجل هم نازل کرد:«تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ...».

 

 

قریش روشهای گوناگون تهدید و تطمیع را ضد پیامبر به کار بستند. اما همه تلاشهایشان با شکست روبرو شد. در نهایت دست به خشونت بردند و زشت ترین انواع شکنجه روحی و روانی را ضد پیروان پیامبر و خصوصاً ضعفای آنان بکار بستند. بنابراین هر قبیله ای متصدی تحت فشار قرار دادن مسلمانان خود شدند تا این که آنان از دینشان برگردانند. مانند عمار و یاسر و سمیه و بلال و حباب بن الارث و ابوفکیهة و دیگران.

این امر به مردان منحصر نشد بلکه زنان ناتوان را هم در بر گرفت. مانند سمیه مادر عمار که اولین زن شهید در اسلام است و زنّیرة و لبیبة و همین طور ام عبیس و نهدیة سختیهای بسیاری را در راه اسلام متحمل شدند.

در این بین عمار بهره بیشتری از دردها و رنجها داشت. مشرکان از هیچ ابزاری برای شکنجه او فروگذار نکردند. او را بدون لباس بر شنهای سوزان می خوابانیدند و سپس سنگ بزرگی را بر سینه او می گذاشتند. وقتی از این کار نیز چیزی دستگیرشان نمی شد او را با سر در آب فرو می کردند تا این که خفه شود و در معرض مرگ قرار گیرد.

پیامبر نیز از کنار این طلایه داران مسلمان می گذشت. همان هایی که با درد و رنج روبرو بودند. او زخمها و دردها و اندوه هایشان را می دید و آنان را تسلی می داد و به هر کدامشان امیدوارانه می نگریست و آنان نیز به او به دید نجات دهنده نگاه می کردند. پیامبر دست آنان را صمیمانه می فشرد و به آنها قوّت قلب می داد. ولی وضعیتی که خانواده یاسر با آن روبرو بود خیلی فرق می کرد. به ایشان می فرمود:"ای خانواده یاسر! صبر کنید که وعده گاه شما بهشت است." سپس عمار را می بوسید و او را تسلا می داد. عمار نیز می گریست و دردها و رنجهای خود را با پیامبر مطرح می کرد. می گفت:"ای پیامبر خدا! هر چه عذاب و شکنجه بود به ما رسیده است." پیامبر نیز می فرمود:"صبر پیشه کن. خدایا! آل یاسر را به آتش جهنم عذاب مکن."

پیامبر خدا

فرزندان

عمار یک پسر به نام محمد داشت که وی نیز در علم حدیث دانش فراوان داشت و یک دختر به نام ام حکم داشت.

با پیامبر خدا

ولادت عمار در سال عام الفیل رخ داده است. این از گفته عمار استفاده می شود:"من هم سن پیامبر خدا بودم." از این رو کسی از نظر سنی به پیامبر خدا از عمار نزدیکتر نبود. او در جوانی یار و دوست پیامبر خدا بود و امین امور شخصی و راز دار پیامبر بود. از هیچ تلاشی برای کسب رضایت پیامبر کوتاهی نمی کرد و کار به جایی رسید که او واسطه ازدواج پیامبر با خدیجه (س) گردید.

احادیث و گفته های پیامبر حاکی از عمق ایمان عمار است. در جان او این شعله زبانه می کشید که باید برای نجات دادن جامعه غرق شده در دریای تاریکیها، تلاش نماید. عمار از همان اوان همپای دعوت پیامبر خدا شد. او که به سوی یگانگی خداوند که هیچ شریکی ندارد و ایمان به خداوند عزوجل و تصدیق رسالت نبوت خود دعوت می کرد.

پیامبر در ابتدا دعوت خود را با خدیجه و علی (ع) مطرح نمود. پس از این بعضی از خواص را که امانتدار بودند و اخلاص داشتند، مانند عمار بن یاسر و صهیب رومی و دیگران از این قضیه آگاه نمود. بعد از این خداوند به پیامبر خود دستور داد که دعوت خود را آشکار نماید. پیامبر نیز از نزدیکان و عشیره خود آغاز کرد. زیرا خداوند فرموده بود:«و انذر عشیرتک الاقربین». بنابراین از علی خواست که وظیفه گرد آوردن قبیله را انجام دهد. این اولین کاری بود که پیامبر از عموزاده خود علی در آن کمک خواست. علی نیز بنی هاشم را در خانه حارث بن عبدالمطلب جمع کرد. در این روز چهل نفر یا بیشتر جمع شده بودند.

 

 

ولی ابولهب پیامبر را به جادو متهم کرد. از این رو به آنان دو دسته تقسیم شدند. گروهی دعوت را تأیید کردند و گروهی دیگر دعوت را رد کردند. گروهی خواستار آن شدند که در کنار پیامبر بایستند و او را یاری کنند که ابوطالب از زمره اینان بود و گروهی نیز خواستند که در برابر پیامبر بایستند

دستگاه نظافت صنعتی 5

 اسکیت بردینگ

اسکیت‌بُردینگ یا اسکیت‌بوردینگ (به انگلیسی: Skateboarding)یک ورزش مخاطره‌آمیز است که در برگیرنده سوار شدن، کنترل و انجام حرکات نمایشی با استفاده از یک اسکیت بورد است. اسکیت‌بردینگ می‌تواند به عنوان یک فعالیت تفریحی، یک کار هنری، یک شغل، یا یک روش برای حمل و نقل در نظر گرفته شود. اسکیت‌بردینگ در طی سال‌ها توسط بسیار از اسکیت‌بازان شکل گرفته و تحت تأثیر قرار گرفته‌است. گزارشی قیمت پیراهن مردانه در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان داد که بازار اسکیت‌بردینگ به ارزش تقریبی ۴٫۸ میلیارد دلار، در درآمد سالانه و با ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار اسکیت باز فعال در جهان است. در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد که اسکیت‌بردینگ در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن حضور خواهد داشت.

 

از دهه ۷۰ میلادی، اسکیت پارک‌هایی مخصوص خرید غذای سنتی برای اسکیت‌بازها، دوچرخه سواران BMX، اسکیت بازان اگرِسیو و اخیراً، اسکوتر بازها ساخته شده‌است.


دستگاه نظافت صنعتی 4

 اسکیت سرعت مسیر کوتاه

اسکیت سرعت مسیر کوتاه (به انگلیسی: Short track speed skating) یا یخماله سرعت مسیر کوتاه نوعی از ورزش‌های رقابتی (مسابقاتی) اسکیت روی یخ و اسکیت سرعت می‌باشد.

 

در رقابت‌ها، چندین اسکیت باز (به‌طور معمول بین چهار و شش نفر) در روی یک تراک بیضی شکل با مساحت ۱۱۱/۱۲ متر مسابقه می‌دهند. پیست اسکیت حدود ۶۰ در ۳۰متر است، که به اندازه یک زمین هاکی روی یخ است.

  

هاکی روی یخ 

هاکی روی یخ (در انگلیسی: Ice hockey) نام یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار است که در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) تنها هاکی نامیده می‌شود. بازی هاکی، یک بازی تیمی است که بر روی یخ انجام می‌شود. ورزشِ هاکی قیمت بیمه خودرو در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی است، به صورتی که در کشورهای اسکاندیناوی و کانادا هاکی ورزش اول آن کشورها به حساب می‌آید.

 

هاکی یکی از چهار بازی اصلی در آمریکای شمالی است که لیگ فوق حرفـه‌ای آن کـه به لیگ برتر مشهـور است و بـا نـام لیگ ملی هاکی(NHL) و بـرای زنـان بـا نـام لیگ ملی هاکی زنان (NWHL) دارای محبوبیت و طرفداران زیادی است. بوفالو، دیترویت، پیتسبرگ، مینه‌سوتا، شیکاگو، بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، تمپا، دنور، سن خوزه و کلمبوس از شهرهایی در ایالات متحده هستند که شهروندانشان به هاکی علاقه فراوان دارند.

اسکیت رولر 

رول‌اسکیت (به انگلیسی: Roller skating) یا پالیزه که به صورت متداول تنها به وسیله واژه اسکیت نامیده می‌شود یکی از ورزشهای تفریحی است، و همچنین می‌تواند به عنوان یک وسیله نقلیه مورد استفاده قرار گیرد در این ورزش از یک جفت کفش پالیزه استفاده می‌شود که هرکدام معمولاً دارای چهار چرخ هستند. پالیزه‌ها در دو شکل اصلی خرید مانیتور ال جیپالیزه کواد و دیگری پالیزه این لاین وجود دارند. طرح پالیزه در سده هجدهم میلادی به وسیله یک مخترع گمنام انگلیسی از روی یخماله (اسکیت روی یخ) که تا پیش از آن متداول بود برای استفاده روی سطوح خشک ابداع شد. گونه‌های ورزشی که در آنها از پالیزه بهره می‌برند در زیر نام برده شده‌اند:

  

رول‌اسکیت هنری 

نمایشی

رقص

اسکیت هماهنگ

اسکیت سرعت این لاین

اسکیت اگرسیو اینلاین: 

ورزش اسکیت این لاین اگرسیو (به انگلیسی: Aggressive inline skating) یا اسکیت اینلاین چالشی یکی از رشته‌های ورزش‌های سبک افراطی قیمت تقویم رومیزی می‌باشد، که با اسکیت‌های این لاین طراحی شدهٔ مخصوص و با تمرکز روی لم‌ها و تکنیک‌ها و استایل سبک اجرا می‌شود. این ورزش شامل انواع گوناگونی از رنده‌کردن‌ها (به انگلیسی: Grind)، حرکات هوائی، لغزیدن‌ها یا سر خوردن‌ها (به انگلیسی: Slide)و دیگر مانورهای پیشرفته‌است. زیر سبک‌های این ورزش با توجه به محیطی که در آن انجام می‌شود، به سبک‌های ورت (زمین عمودی)، پارک، و اسکیت خیابانی تقسیم می‌شود.

دستگاه نظافت صنعتی 3

 موتور این خودرو Chevy LT5 V8 نام دارد و وزن آن به حدود 930 کیلوگرم می رسد. گیربکس دستی با شش دنده، درهایی که به سمت بالا باز می شوند و کاپوت های بازشونده به سمت دو طرف خودرو از جمله ویژگی های خاص طراحی Ultima RS است.

نکته جالب دیگر در این میان قیمت این خودرو است که 120 هزار دلار اعلام شده است. در حال حاضر خودروی BMW M3 هم همین قیمت را دارد. حال آنکه این خودرو دارای موتوری با قدرت 430 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت است. زمان عرضه نهایی این خودرو به بازار خرید آینه خودرو هنوز اعلام نشده است.

اسکیت به عنوان اسم (به انگلیسی: Skate) به وسیلهٔ اسکیت و در حالت فعل (به انگلیسی: Skating) به گروهی از فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود که شامل سبک‌ها و رشته‌های گوناگونی می‌باشد.

  

توضیح  کوتاهی از تاریخچه اسکیت درجهان

اختراع کفش اسکيت در سال 1763 توسط يک بلژيکي به نام Joseph merlin)ژوزفمرلين) به ثبت رسيد. او که با سوار شدن بر کفشهاي جديد خود به يک مهماني در لندن رفته بود به ناگاه با آيينه اي بسيار بزرگ و قيمتي برخورد کرد و آنرا خرد نمود . به غير از مرلين مخترعين ديگري هم کفشهاي اسکيت با مدلهاي مختلف ساختند که اکثر اين کفشها داراي چرخهاي خطي بودند که کفشهاي تيغدار پاتيناژ را تداعي مي کردند.

اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ یا پاتیناژ یا یخماله حرکت و سر خوردن بر روی یخ با استفاده از کفش و اسکیت‌های مخصوص این ورزش است. کفش‌ها و اسکیت‌های این ورزش دارای تیغه یا تیغه‌هایی است که سر خوردن بر روی یخ را میسر می‌سازد. اسکیت روی یخ خرید لوازم خودرو می‌تواند به منظور حمل و نقل، سرگرمی یا به عنوان ورزش صورت پذیرد و ممکن است بر روی یخ‌های طبیعی (همانند دریاچه‌های یخ زده) و با محوطه‌هایی با یخ‌های مصنوعی و ساختگی انجام پذیر است این فعالیت در سالن‌های سرپوشیده یا فضای باز و قابل انجام است.

 

انواع اسکیت روی یخ

پاتیناژ نمایشی

هاکی روی یخ

اسکیت سرعت روی یخ

اسکیت سرعتی مسیر بلند

اسکیت سرعتی مسیر کوتاه

اسکیت نوردیک

باندی

رینگت

  

اسکیت نمایشی:

اسکیت نمایشی یا پاتیناژ یا یخماله نمایشی یکی از ورزش‌های المپیک است که در آن افراد به‌طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز روی یخ می‌پردازند. این ورزش از ورزش‌های رسمی المپیک زمستانی میز نهارخوری محسوب می‌شود. اتحادیه جهانی اسکیت (ISU) مسؤول برگزاری مسابقات این ورزش و پرورش داوران این رقابت‌ها در کشورهای مختلف می‌باشد. مسابقات این ورزش از سطح مقدماتی و پایه ای تا سطح حرفه‌ای چون مسابقات ملی و بین‌المللی و المپیک برگزار می‌شود.

  

اسکیت سرعت:

اسکیت سرعت ( ورزش اسکیت سرعت ) (به انگلیسی: Speed skating) یا یخماله سرعت ورزش رقابتی است که در آن شرکت کنندگان ( اسکیت بازان سرعتی ) یک فاصله مشخص را با استفاده از کفش اسکیت یخ Ice Skate طی می‌کنند. این ورزش انواع مختلفی بر مبنای مسافت طی شده دارد . می‌توان از اسکیت سرعت مسیر بلند، مسیر کوتاه و ماراتونقیمت میز اتو نام برد. در المپیک اسکیت سرعت مسیر بلند تنها اسکیت سرعت Speed Skating و اسکیت سرعت مسیر کوتاه را با عنوان مسیر کوتاه ( short track ) می‌خوانند.

دستگاه نظافت صنعتی 2

 مقیمی گفته که «متقاضیان خرید خودرو باید در دو سال گذشته خودرویی را درخواست (ثبت‌نام) نکرده باشند.» این محدودیت پیش تر ۱۸ ماه بود، اما وزارت صنعت ۶ ماه دیگر به آن اضافه کرده است تا فضا برای ثبت نام‌کنندگان جدید باز شود. در این مورد باید از مسوولان وزارت صنعت پرسید مگر محدودیت ۱۸ ماهه چه مانعی بر سر راه افزایش قیمت و دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو ایجاد کرد که حالا دو ساله شدن آن مشکلی را حل کند.

 

اما معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه دیگر این وزارتخانه برای حذف رانت از بازار خودرو پرده برداشته است. به گفته مقیمی، بانک‌ها باید توجه داشته باشند حتما با شماره حساب فردی که اقدام به ثبت نام می‌کند، پول به حساب خودروساز واریز شود. به نظر می‌رسد هدف وزارت صنعت از این راهکار این است که مسیر دلالی و واسطه گری تجهیزات نظافت صنعتی را در بازار خودرو سخت کند، هرچند کارشناسان معتقدند با این روش‌ها، ‌مسیر دلالی بسته نخواهد شد.

توضیحی کوتاه در مورد موتور خودروها

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت اما در نهایت با بیان اینکه با نمایندگی‌های متخلف برخورد شده، تاکید کرده «این برخوردها همچنان ادامه دارد و از طریق مراجع امنیتی، متخلفانی را که باعث نابسامانی در بازار خودرو شوند، شناسایی می‌کنیم.» اما آن طور که منابع آگاه می‌گویند، وزارت صنعت علاوه بر اینها، به دنبال ایجاد محدودیت برای فروش خودرو نیز هست. بر این اساس خرید غذای سگ گفته می‌شود این وزارتخانه به دنبال مجاب کردن دستگاه‌های مسوول برای ممنوع کردن فروش خودروهای صفر خریداری شده (خودروهای ثبت نامی که با قیمت کارخانه تحویل گرفته می‌شوند) تا یک سال هستند. در واقع وزارت صنعت می‌خواهد به این واسطه فروش خودروهای صفر را تا یک سال به تاخیر بیندازد تا به اصطلاح مانع دلالی و افزایش قیمت شود.

 

در نظر گرفتن این گونه روش‌ها به نوعی نشان می‌دهد وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنان به دنبال روش‌هایی غیر از آزادسازی قیمت در بازار خودرو است، حال آنکه پیش‌تر قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را تصویب کرده بود. طبق این مصوبه، خودروسازان قیمت مکنده صنعتی مجاز شدند قیمت محصولات خود را تا ۵درصد زیر نرخ بازار تعیین کنند، با این حال وزارت صنعت همچنان بر قیمت‌گذاری دستوری اصرار دارد.

موتور خودروهای داخلی

 

هرچند این وزارتخانه می‌خواهد در راستای منویات دولت و به خصوص نامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری، احتمالا قیمت‌هایی جدید را برای خودروهای داخلی لحاظ و محدودیت‌هایی اضافه بر آنچه هست، در نظر بگیرد، با این حال به نظر می‌رسد بازار خودرو با این گونه اقدامات آرامشی پایدار به خود نخواهد دید. کارشناسان بر این باورند که برای آرامش بازار خودرو و کاهش قیمت و افزایش تولید، مصوبه قیمت‌گذاری در حاشیه بازار، اثرات بهتر و پایدارتری در مقایسه با راهکارهای فعلی خواهد داشت.

شرکت اولتیما از عرضه خودروی جدید قیمت دوچرخه ایرانی قدرتمندی خبر داده که دارای موتور 1200 اسب بخاری است و حداکثر سرعت آن به بیش از 400 کیلومتر در ساعت می رسد. این خودروساز انگلیسی اولتیمای آر اس را با شتاب صفر تا صد 2.3 ثانیه ای تولید کرده است. شتاب صفر تا 160 کیلومتر این خودرو نیز به 4.9 ثانیه می رسد که در میان خودروهای رقیب کم سابقه است

دستگاه نظافت صنعتی 1

 

رابط کاربری این سیستم قادر به درک فرامین صوتی است و به راننده امکان می‌دهد امکانات مختلف خودرو را با صدای خود کنترل کند، بدون آنکه نیازی به استفاده از دستان خود داشته باشد یا مجبور به جستجوی داشبورد برای یافتن دکمه‌های مختلف شود.

این خودرو که با توجه به ابعاد کوچک آن در مقایسه با خودروهای شاسی بلند موجود در بازار بیشتر به خودروهای کراس اور شباهت دارد دارای هفت صندلی است. از این صندلی‌ها دو صندلی در پشت خودرو قرار گرفته که در صورت تازدن برای قرار دادن بار فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته این صندلی‌ها چندان مناسب افراد بزرگسال نیستند.

 

این خودرو از امکانات خاصی برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده و در مسیرهای خاکی و سنگلاخ نیز برخوردار بوده و امکان انتقال نیرو به چهار چرخ آن هم وجود دارد. کشش و قدرت بالا در شیب‌های تند از جمله مزایای این خودرو است. سیستم MBUX اطلاعات مربوط به قیمت شیشه خودرو شرایط خودرو را در زمان حرکت در جاده‌های خاکی و سنگلاخی نیز نمایش می‌دهد. همچنین چراغ‌های ال ای دی اضافی محیط اطراف خودرو را در شب و در صورت حرکت در مسیرهای ناهموار روشن می‌کند.

موتور چهار سیلندر و دو لیتری توربوشارژ با ۲۲۱ اسب بخار قدرت از جمله دیگر ویژگی‌های ۲۰۲۰ جی ال بی است. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

دیلی میل، یک موتورسیکلت زیر آبی به افراد اجازه می دهد تا با زیردریایی شخصی خود، از بستر دریا بازدید کنند. این موتورسیکلت زیر آبی اکنون به قیمت ۲۲ هزار دلار در انگلیس عرضه شده است.

 

SubSea Scooter

مجهز به یک موتور الکتریکی است و می تواند ۲.۵ ساعت زیر آب حرکت کند. علاوه برآن این وسیله نقلیه زیر آبی مانند یک موتورسیکلت معمولی خرید ساعت ایرانی کنترل می شود. سرنشین روی قسمت مشخص شده می نشیند و سر او داخل یک کلاه ایمنی حبابی شکل قرار می گیرد. این کلاه ایمنی مجهز به ذخیره هوایی مخصوص به خود است.

 

SubSea Scooterمذکور با وزن ۱۵۰ کیلوگرم قابلیت حمل دو نفر را دارد و فروشنده آن ادعا می کند وسیله نقلیه ای ایده آل برای بازدید از مرجان ها است.

بیشترین سرعت این وسیله نقلیه ۳ مایل برساعت است و می تواند در عمق ۱۲ متری آب حرکت کند.

 

هر موتور سیکلت مجهز به یک کیسه هوای مخصوص است و سرنشین با تنظیم فشار هوا می تواند در آب بالا یا پایین برود.

آن‌طور که فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با یکی از بخش‌های خبری سیما عنوان کرد، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در چارچوب سیاست‌های دولت، در دستور کار قرار گرفته است. اوایل این هفته، معاون اول رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر صنعت،معدن و تجارت خواستار انجام اقدامات لازم در راستای بازگشت آرامش به بازار خودرو شد. وی از وزیر دستگاه نظافت صنعتی صنعت خواست اقدامات لازم برای کاهش قیمت خودرو، افزایش تیراژ، حذف دلالان و واسطه‌گران و همچنین ساماندهی تقاضای واقعی در بازار انجام شود.

 

اگرچه به اعتقاد کارشناسان، تمامی این اهداف با اجرای مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، نسبتا دست یافتنی خواهند بود، با این حال گویا وزارت صنعت همچنان به دنبال باز کردن این کلاف سردرگم از مسیر سیاست‌های دستوری است.

موتور خودروهای خارجی

 

در این مورد، معاون امور صنایع وزارت صنعت با تشریح جزئیات دستور کار این وزارتخانه برای حذف رانت از بازار خودرو و ساماندهی آن تاکید کرد:در چارچوب سیاست‌های دولت، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را بلافاصله از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار قرار داده‌ایم و پس از طرح در قیمت خودرو ایرانی کمیته خودرو، در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح و پس از تصویب نهایی، مبنای عمل برای موضوع قیمت‌گذاری قرار خواهد گرفت. 

خرید ساعت ایرانی4

درنصب کولر گازی محل قرارگیری یونیت ها نیز در دشواری یا راحتی طی کردن مسیر نصب موثر هستند و معمولا در اجرت نصب تاثیر مستقیم می گذارند. قدرت و ظرفیت کولر گازی در نصب کولر گازی سامسونگ تاثیر گذار است. برای نصبمعمولا به ملزوماتی نیاز است که از جانب نصاب کولر گازی تهیه می شود و رویهزینه ها تاثیر می گذارد. داکت کشی و شارژ تکمیلی کولر نیز در نصب کولر گازی مد نظر قرار می گیرد. برای دیدن راهنمای نصب کولر گازی به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

کولرگازیدستگاه پر کاربردیه و استفاده از اون صرفه های اقتصادی زیادی برای کاربر اداره. با این حال، مشکلات و ایرادهایی هم داره که بعضا ایجاد میشن و کاربرا رو دچار دردسر میکنن. یکی از رایج ترین مشکلات این دستگاه مربوط به زمانی هست که باد اون گرم میشه و فرایند خنک سازی رو انجام نمیده. خب این اتفاق به خصوص زمانی خرید مانیتور ال جی که درجه حرارت هوا بالا باشه خیلی آزار دهنده هست و باید در اسرع وقت برطرف بشه. موارد مختلفی رو به میشه به عنوان دلایل بروز این ایراد ذکر کرد که تشخیص درست و برطرف کردن اونها، نیاز به مهارت و دانشفنی تکنسین های حوزه ی تعمیر کولرگازیداره. ما توی این مقاله، دلایل و روش های رفع مشکل باد گرم کولرگازی پاناسونیک رو مورد بررسی قرار میدیم تا بتونین به موقع از شر این ایراد راحت بشین. اه مساله جدی و ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاه بود، میتونین برای دریافت سرویس ها و خدمات تخصصی تر، روی مهارت همکارای ما در نمایندگی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

 

ترفندهایافزایش قیمت تقویم رومیزی سرمای کولرگازی با مصرف کمتر برق فقط محدود و منحصر به خود دستگاه نمیشه. بلکه عوامل محیطی بسیاری میتونه در قدرت خنک کردن این دستگاه موثر باشه.

مثلا استفاده کردن از لامپ هایی با وات کمتر، بستن راه های ورورد هوای گرم مثل درزهای پنجره ها با درزگیر، استفاده کردن از رنگ های روشن برای دیوارها برای بازتاب طبیعی نور و روشن کردن طبیعی محیط و در نتیجه استفاده کمتر از لامپ، استفاده کردن از هود در آشپزخانه همزمان با روشن بودن کولرگازی و استفاده از دستگاه های رطوبت گیر قیمت پیراهن مردانه  در آب و هوا های شرجی از جمله اقدامات جانبی هستن که اگه رعایت بشن، کولر میتونه بهتر کار کنه و خنکای بیشتری به کاربر بده.

 

چراکولرگازی شارپ خنک نمی کند؟ علت خنک نکردن کولرگازی سوالی است که تمام کاربران کولرگازی با آن مواجه می شوند. علت این اختلال در وهله ی اول اتمامشارژگاز کولرگازی است زیرا در پی استفاده های مداوم از این دستگاه شارژ گاز آن رفته رفته کمتر خواهد شد. علت دیگر خنک نکردن کولرگازی خرابی قطعات داخلی کولر می باشد.

خرابی قطعه ی کمپرسور و برد الکترونیکی و خرید غذای سنتی منجر به خنک نکردن کولرگازی آن می شود. وظیفه ی کمپرسور در کولرگازی حفظ دمای آن می باشد بنابراین اختلالات این قطعه ممکن است سبب خنک نبودن باد کولرگازی بشود. به طور کلی هرگونه عیب و ایراد در کولر گازی بر سایر بخش های آن تاثیر می گذارد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد