روزهای گرم تابستان که از راه می‌رسد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از عینک آفتابی استفاده کنند. اشعه‌هایی که در نور خورشید وجود دارند، ممکن است باعث آسیب رسیدن به چشم شود. شما در کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت متوجه آسیب‌های شبکیه ی چشم نور خورشید خواهید شد. آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود، منجر به پیدایش بیماری‌های خطرناکی در بدن انسان می‌شود. دو اشعه  UVA وUVB  نام دو اشعه مضر هستند که از دل اشعه فرابنفش خورشید بیرون می‌آیند. عینک آفتابی مانند سپری در برابر حملات اشعه نور خورشید از چشمان شما محافظت می‌کند. در این مقاله شما با ۱۰ فایده‌ استفاده از عینک آفتابی آشنا خواهید شد.

1.    با استفاده از عینک آفتابی دچار خشکی چشم نخواهید شد.

بعضی افراد، دائماً از خشکی پوست و چشم خود گلایه می‌کنند. افرادی هستند که به سندرم خشکی چشم مبتلا هستند. وجود گردوغبار، آب‌وهوای خشک و وزش باد گوشی همراه سامسونگ مشکل این افراد را پیچیده‌تر می‌کند. عینک آفتابی از چشمان در برابر گردوغبار محافظت می‌کند. با کمک عینک آفتابی می‌توان از بروز خشکی چشم و مشکلات وابسته به آن جلوگیری کرد.

2.    با کمک عینک آفتابی بهتر رانندگی می‌کنید

گاهی اوقات مجبور می‌شوید در نور شدید آفتاب رانندگی کنید. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که سایه گیر بالای سرتان خراب است و انگار خورشید تصمیم گرفته است مستقیم در چشمان شما بتابد. تابش نور آفتاب به چشم‌ها موقع رانندگی، باعث کاهش دید راننده می‌شود و خطر تصادف را افزایش می‌دهد .یکی از مزیت‌های استفاده از عینک آفتابی این است که با کمک عینک آفتابی می‌توانید راه را واضح‌تر ببینید و بهتر رانندگی کنید.

3.    می‌توانید عینک آفتابی را در فصول و محیط‌های مختلف به چشم بزنید

ربطی به تابستان و زمستان ندارد؛ عینک آفتابی را در هر فصلی می‌توانید به چشم بزنید. به‌علاوه می‌توانید عینک آفتابی را در محیط‌هایی مانند کنار دریا، استخر و فضاهای باز استفاده کنید. این نشان می‌دهد که برای استفاده از عینک آفتابی محدودیتی وجود ندارد.

4.    عینک آفتابی از کشیدگی و کوچک شدن چشم‌ها جلوگیری می‌کند

اگر در یک روز آفتابی به بیرون بروید، مجبور می‌شوید چشم‌های خود را کوچک کنید و آن‌ها را بکشید تا محیط اطرافتان را بهتر ببینید. این کار باعث پیدایش آینه بغل خودرو چین‌وچروک در پوست شما خواهد شد. به‌علاوه کوچک و بزرگ کردن چشم موجب خستگی چشم‌های شما خواهد شد. زدن عینک آفتابی باعث می‌شود برایِ انجام هر فعالیتی در بیرون از منزل و فضای آزاد واضح‌تر و بهتر ببینید.

5.    با استفاده عینک آفتابی، دچار آفتاب‌سوختگی چشم نخواهید شد

اگر به ورزش اسکی علاقه‌مندید و هر از چند گاهی به کلوپ‌های اسکی می‌روید، عینک آفتابی‌تان را جا نگذارید. در این مواقع، خطر آفتاب‌سوختگی تلفن بی سیم چشم یا برف‌کوری در کمین است. استفاده از عینک آفتابی مانع از ایجاد این آسیب خطرناک خواهد شد.