6.    استفاده از عینک آفتابی باعث جلوگیری از بروز آب‌مروارید و ناخنک چشم خواهد شد

عینک آفتابی مانع از پیدایش آب‌مروارید در چشم افراد می‌شود. آب‌مروارید، کدورت عدسی چشم است. این عارضه چشم با قرارگیری در نور آفتاب بروز می‌کند .

7.    عینک آفتابی پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد

نور خورشید، آن‌چنان بی‌رحمانه می‌تابد که موجب افتادگی و پیری پوست شما خواهد شد. پوست اطراف چشمان شما از دیگر قسمت‌های صورتتان لطیف‌تر و حساس‌تر است. برای محافظت از پوست ناحیه چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کنید. کرم ضد آفتاب برای نگهداری از دیگر قسمت‌های صورت شما در برابر آفتاب کافی است.

8.    با استفاده از عینک آفتابی تخریب ماکولا را تجربه نخواهید کرد

ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه قرار دارد. آسیب به سلول‌های عصبی در ماکولا موجب می‌شود که نتوانید رنگ‌ها را تشخیص دهید و اشیا را تار ببینید. با استفاده از عینک آفتابی از تخریب ماکولا در امان خواهید بود.

9.    استفاده از عینک آفتابی باعث جلوگیری از بروز ناخنک چشم خواهد شد

ناخنک چشم با ورود نور شدید آفتاب به چشم به وجود می‌آید. ناخنک چشم با خارش و تورم و … همراه است و تنها راه درمانی آن، عمل جراحی است. استفاده از عینک آفتابی از ایجاد این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

10.                       استفاده از عینک آفتابی شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کند

این موضوع، یکی از دلایل اصلی برای خرید شیشه عینک دودی عینک‌های آفتابی است. با عینک آفتابی خوش‌تیپ‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسید. این مورد، یکی از فایده‌های جانبی عینک‌های آفتابی است. عینک آفتابی، اعتمادبه‌نفس برخی افراد را افزایش  بنابراین برای انتخاب بهترین گزینه، از مشورت کردن با دیگران غافل نشوید.

نکات کاربردی برای انتخاب و استفاده از عینک آفتابی

برای استفاده از عینک آفتابی، خوب است این نکات را رعایت کنید:

  • با توجه به اینکه، عینک‌های آفتابی غیراستاندارد در بازار وجود دارند، بنابراین برای خرید عینک آفتابی مناسب، بهتراست خرید صندلی ماشین به مراکز معتبری مراجعه کنید که دارای دستگاه‌های سنجش UV(اشعه فرابنفش خورشید) هستند و یا خدمات پس از فروش و یا گارانتی اصالت کالا دارند.
  • یادتان باشد استفاده از عینک‌های کوچک، باعث ورود اشعه از اطراف و بالای چشم به داخل چشم می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از عینک‌هایی استفاده کنید که اطراف چشم را به‌صورت کامل بپوشاند.
  • این نکته را جدی بگیرید! استفاده از عینک‌های آفتابی در صبح و عصر در مقایسه با بقیه اوقات روز مهم‌تر و ضروری‌تر است؛ زیرا در صبح و عصر خرید سرامیکخورشید به‌صورت مورب می‌تابد و اشعه بیشتری وارد چشم شما می‌شود. در دیگر ساعات روز، تمرکز پرتوهای خورشید روی سر شماست نه چشمان شما.
  • به هنگام کار و ورزش نیز عینک بزنید. این کار باعث می‌شود که گردوغبار، ریز گردها و تراشه‌ها وارد چشمان شما نشود. جوشکاران و کارگران ساختمانی حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند. ورزشکارانی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، بر این باور هستند که عینک آفتابی نه‌تنها جلوی پرتوهای خورشید و گردوغبار را می‌گیرد، بلکه جلوی آسیب ناشی از ضربات را می‌گیرد.
  • به دنبال گران قیمت ترین عینک آفتابی موجود در مغازه‌ها نباشید؛ همین که عینک آفتابی شما را در مقابل دو اشعه  UVA و UVB محافظت کنند، کافی است.

در این مقاله شما با فواید استفاده از  آشنا شدید و نکاتی را یاد گرفتید که برای انتخاب و استفاده از عینک آفتابی برایتان کاربردی خواهد بود. ممنون از اینکه در این مقاله همراه ما بودید. وب‌سایت لوناتو آماده است تا شما را برایراهنمایی کند.