ارزشیابی خوب باید فعالیت محور باشد، یعنی معلم به فعالیت دانش آموز بهای زیادی بدهد نه به آن چیزی که او حفظ کرده و به سرعت هم فراموش می کند.

ارزشیابی باید بر فهمیدن و بر برداشتی که دانش آموزان از یک مطلب دارند، تکیه داشته باشد. این کار علاوه بر اینکه به دانش آموزان انگیزه 
مطالعه کردن می دهد، باعث می شود که اعتماد به نفس شان نیز بالا برود و به خوبی بتوانند نظرات خود را بیان کنند.علاوه تجهیزات نظافت صنعتی بر این، این کار فرصت تقلب کردن را از بین می برد ،چون برداشت هر دانش آموزی با دانش آموز دیگر متفاوت است.

ارزشیابی باید دانش آموزان را از 
رقابت دورکند و اگر هم رقابتی وجود داشت،باید از نوع سالم باشد. معلم می تواند با بی اهمیت جلوه دادن نمره و برجسته کردن امر یادگیری در این راه قدم بردارد.

هشت ماده غذایی انرژی زا :

معلم در ارزشیابی، باید 
قضاوت شخصی و حالت عاطفی که نسبت به یک شخص دارد را کنار بگذارد. برای این کار می تواند برگه های امتحان دانش آموزان را بردارد و روی اسامی چسب کاغذی بچسباند تا 
قضاوت شخصی خودش را در دادن نمره دخیل نکند.

در ارزشیابی کتبی (پایانی) که در آخر ترم گرفته می شود، باید سوالات از مباحث کاربردی و مهم باشد نه موارد ریز کتاب، یک حدیث در 
امتحان و گفتن اینکه این حدیث از چه کسی است. در امتحان عنوان گردد، فرد به جای زمان گذاشتن قیمت مکنده صنعتی روی حجم زیاد مطالب، این زمان را روی حجم کم می گذارد و یادگیری اش از آن مطالب به شکل عمیق و کاربردی انجام می شود.

در 
ارزشیابی معلم باید از ارزیابی های ساده شروع کند و به تدریج به سمت ارزیابی های پیچیده برود تا اضطراب فراگیر کم شود و تصور کندکه همان طور که می توانست آزمون های قبلی را به خوبی بگذراند، این آزمون را هم می تواند پشت سرگذارد.

هشت ماده غذایی که به شما انرژی میبخشد

نوع و میزان غذایی که مصرف می کنید نقش قابل توجهی در سطح انرژی شما در طول روز دارد. آیا می دانستید غذاهای چرب و پرکالری شما را بیشتر خسته می کنند، زیرا برای هضم به انرژی بیشتری نیاز دارند.

امان از زمانی که انرژی کم می آوریم و دل و دماغی برای ادامه زندگی نمی ماند. برای همه ما پیش می آید که در مقاطعی از زندگی دچار این احساس شویماحساس ضعف می کنیم. بی انگیزه هستیم. انرژی انجام کاری را نداریم. بنابراین اولین چیزی که به فکرمان می رسد این است که افسرده شده ایم. این وسط خیلی ها قیمت دوچرخه ایرانی زود دست به کار می شوند و وارد اولین داروخانه می شوند. چند قرص اعصاب و آرامبخش و ضد استرس می خرند به امید اینکه خود را از دنیا و غم هایش دور کنند. برخی دیگر نیز تا می توانند می خوابند به گمان اینکه خسته هستند و باید استراحت کنند.

بعضی دیگر نیز خود را به قهوه خوردن می بندند تا شاید خواب و کرختی از سرشان بپرد و بتوانند به کارشان ادامه دهند. اما هیچ یک از این راه حل ها چاره ساز نیست. مشکل شما این است که انرژی کم

فلفل دلمه ای قرمز منبع خوب ویتامین ها

وقت آن رسیده که چند عدد فلفل دلمه ای بخرید و به منزل بیاورید. این فلفل گرد و قلمبه قرمز رنگ جزو منابع خوب ویتامین C محسوب می شود.

هر 100 گرم فلفل دلمه ای حدود 162 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. این سبزی پرخاصیت انرژی زا است و باعث می شود در طول روز با نشاط باشید. توصیه می کنیم فلفل دلمه ای را به با دقت شسته و خرد کنید و به صورت خام در سالاد خرید آینه خودرو یا کنار غذا میل کنید. اگر در هضم پوست آن دچار مشکل هستید آن را به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا نرم شود. سپس می توانید پوست آن را به راحتی بکنید. توصیه می کنیم روی میز کارتان همیشه فلفل دلمه ای داشته باشید و از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. خواهید دید خیلی زود حالتان خوب خواهد شد.