6 – قارچ های پوستی
الف ) مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آن را روی محل مورد نظر قرار دهید. خرید غذای سگ

ب ) 10 تا 20 گرم حنا را در دو لیوان آب جوش حل کنید و مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس آن را بدون صاف کردن به موضع قارچی بمالید و مدت نیم ساعت روی پوست باقی بگذارید. در انتها موضع  را با آب گرم شستشو دهید.
 
7 – 
جوش و ورم پوست 
100 
گرم ریشه زنجبیل شامی را بکوبید. قیمت تقویم رومیزی سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و به صورت لوسیون یا کمپرس گرم استفاده کنید.
 
8 – 
محافظت پوست و رفع شکنندگی آن
تا 6 گرم شیره تازه گل همیشه بهار را با 600 گرم کره یا چربی دیگری مخلوط کنید. سپس به موضع مورد نظر بمالید.این گیاه دارویی همچنین برای التیام زخم های سطحی بدن ، سوختگی ، سرمازدگی ، رفع دانه های پوستی و اگزما توصیه شده است.
 
9 – 
تحریکات آلرژیکی پوست
تا 5 گرم قیمت پیراهن مردانه روغن مغز بادام را به موضع مورد نظر بمالید.
 
10 – 
کوفتگی و التیام پوست
تا 10 گرم همیشه بهار کوهی را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و به محل بمالید.
 
11 – 
زخم های پوستی
تا 10 گرم ریشه سمفیتون (کنسود طبی) را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن خرید غذای سنتی را صاف کرده و به موضع مورد نظر بمالید.
 
12 – 
التیام دهنده و نرم کننده پوست
روغن بادام شیرین را به موضع مورد نظر بمالید.
این گیاه دارویی در موارد زیر نیز استفاده می شود:
– 
التهاب های سطحی بدن
– 
سوختگی ها
– 
ضد خارش در سرخک و مخملک
– 
تسکین دهنده اگزما