رابط کاربری این سیستم قادر به درک فرامین صوتی است و به راننده امکان می‌دهد امکانات مختلف خودرو را با صدای خود کنترل کند، بدون آنکه نیازی به استفاده از دستان خود داشته باشد یا مجبور به جستجوی داشبورد برای یافتن دکمه‌های مختلف شود.

این خودرو که با توجه به ابعاد کوچک آن در مقایسه با خودروهای شاسی بلند موجود در بازار بیشتر به خودروهای کراس اور شباهت دارد دارای هفت صندلی است. از این صندلی‌ها دو صندلی در پشت خودرو قرار گرفته که در صورت تازدن برای قرار دادن بار فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته این صندلی‌ها چندان مناسب افراد بزرگسال نیستند.

 

این خودرو از امکانات خاصی برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده و در مسیرهای خاکی و سنگلاخ نیز برخوردار بوده و امکان انتقال نیرو به چهار چرخ آن هم وجود دارد. کشش و قدرت بالا در شیب‌های تند از جمله مزایای این خودرو است. سیستم MBUX اطلاعات مربوط به قیمت شیشه خودرو شرایط خودرو را در زمان حرکت در جاده‌های خاکی و سنگلاخی نیز نمایش می‌دهد. همچنین چراغ‌های ال ای دی اضافی محیط اطراف خودرو را در شب و در صورت حرکت در مسیرهای ناهموار روشن می‌کند.

موتور چهار سیلندر و دو لیتری توربوشارژ با ۲۲۱ اسب بخار قدرت از جمله دیگر ویژگی‌های ۲۰۲۰ جی ال بی است. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

دیلی میل، یک موتورسیکلت زیر آبی به افراد اجازه می دهد تا با زیردریایی شخصی خود، از بستر دریا بازدید کنند. این موتورسیکلت زیر آبی اکنون به قیمت ۲۲ هزار دلار در انگلیس عرضه شده است.

 

SubSea Scooter

مجهز به یک موتور الکتریکی است و می تواند ۲.۵ ساعت زیر آب حرکت کند. علاوه برآن این وسیله نقلیه زیر آبی مانند یک موتورسیکلت معمولی خرید ساعت ایرانی کنترل می شود. سرنشین روی قسمت مشخص شده می نشیند و سر او داخل یک کلاه ایمنی حبابی شکل قرار می گیرد. این کلاه ایمنی مجهز به ذخیره هوایی مخصوص به خود است.

 

SubSea Scooterمذکور با وزن ۱۵۰ کیلوگرم قابلیت حمل دو نفر را دارد و فروشنده آن ادعا می کند وسیله نقلیه ای ایده آل برای بازدید از مرجان ها است.

بیشترین سرعت این وسیله نقلیه ۳ مایل برساعت است و می تواند در عمق ۱۲ متری آب حرکت کند.

 

هر موتور سیکلت مجهز به یک کیسه هوای مخصوص است و سرنشین با تنظیم فشار هوا می تواند در آب بالا یا پایین برود.

آن‌طور که فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با یکی از بخش‌های خبری سیما عنوان کرد، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در چارچوب سیاست‌های دولت، در دستور کار قرار گرفته است. اوایل این هفته، معاون اول رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر صنعت،معدن و تجارت خواستار انجام اقدامات لازم در راستای بازگشت آرامش به بازار خودرو شد. وی از وزیر دستگاه نظافت صنعتی صنعت خواست اقدامات لازم برای کاهش قیمت خودرو، افزایش تیراژ، حذف دلالان و واسطه‌گران و همچنین ساماندهی تقاضای واقعی در بازار انجام شود.

 

اگرچه به اعتقاد کارشناسان، تمامی این اهداف با اجرای مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، نسبتا دست یافتنی خواهند بود، با این حال گویا وزارت صنعت همچنان به دنبال باز کردن این کلاف سردرگم از مسیر سیاست‌های دستوری است.

موتور خودروهای خارجی

 

در این مورد، معاون امور صنایع وزارت صنعت با تشریح جزئیات دستور کار این وزارتخانه برای حذف رانت از بازار خودرو و ساماندهی آن تاکید کرد:در چارچوب سیاست‌های دولت، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را بلافاصله از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار قرار داده‌ایم و پس از طرح در قیمت خودرو ایرانی کمیته خودرو، در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح و پس از تصویب نهایی، مبنای عمل برای موضوع قیمت‌گذاری قرار خواهد گرفت.