موتور این خودرو Chevy LT5 V8 نام دارد و وزن آن به حدود 930 کیلوگرم می رسد. گیربکس دستی با شش دنده، درهایی که به سمت بالا باز می شوند و کاپوت های بازشونده به سمت دو طرف خودرو از جمله ویژگی های خاص طراحی Ultima RS است.

نکته جالب دیگر در این میان قیمت این خودرو است که 120 هزار دلار اعلام شده است. در حال حاضر خودروی BMW M3 هم همین قیمت را دارد. حال آنکه این خودرو دارای موتوری با قدرت 430 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت است. زمان عرضه نهایی این خودرو به بازار خرید آینه خودرو هنوز اعلام نشده است.

اسکیت به عنوان اسم (به انگلیسی: Skate) به وسیلهٔ اسکیت و در حالت فعل (به انگلیسی: Skating) به گروهی از فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود که شامل سبک‌ها و رشته‌های گوناگونی می‌باشد.

  

توضیح  کوتاهی از تاریخچه اسکیت درجهان

اختراع کفش اسکيت در سال 1763 توسط يک بلژيکي به نام Joseph merlin)ژوزفمرلين) به ثبت رسيد. او که با سوار شدن بر کفشهاي جديد خود به يک مهماني در لندن رفته بود به ناگاه با آيينه اي بسيار بزرگ و قيمتي برخورد کرد و آنرا خرد نمود . به غير از مرلين مخترعين ديگري هم کفشهاي اسکيت با مدلهاي مختلف ساختند که اکثر اين کفشها داراي چرخهاي خطي بودند که کفشهاي تيغدار پاتيناژ را تداعي مي کردند.

اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ یا پاتیناژ یا یخماله حرکت و سر خوردن بر روی یخ با استفاده از کفش و اسکیت‌های مخصوص این ورزش است. کفش‌ها و اسکیت‌های این ورزش دارای تیغه یا تیغه‌هایی است که سر خوردن بر روی یخ را میسر می‌سازد. اسکیت روی یخ خرید لوازم خودرو می‌تواند به منظور حمل و نقل، سرگرمی یا به عنوان ورزش صورت پذیرد و ممکن است بر روی یخ‌های طبیعی (همانند دریاچه‌های یخ زده) و با محوطه‌هایی با یخ‌های مصنوعی و ساختگی انجام پذیر است این فعالیت در سالن‌های سرپوشیده یا فضای باز و قابل انجام است.

 

انواع اسکیت روی یخ

پاتیناژ نمایشی

هاکی روی یخ

اسکیت سرعت روی یخ

اسکیت سرعتی مسیر بلند

اسکیت سرعتی مسیر کوتاه

اسکیت نوردیک

باندی

رینگت

  

اسکیت نمایشی:

اسکیت نمایشی یا پاتیناژ یا یخماله نمایشی یکی از ورزش‌های المپیک است که در آن افراد به‌طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز روی یخ می‌پردازند. این ورزش از ورزش‌های رسمی المپیک زمستانی میز نهارخوری محسوب می‌شود. اتحادیه جهانی اسکیت (ISU) مسؤول برگزاری مسابقات این ورزش و پرورش داوران این رقابت‌ها در کشورهای مختلف می‌باشد. مسابقات این ورزش از سطح مقدماتی و پایه ای تا سطح حرفه‌ای چون مسابقات ملی و بین‌المللی و المپیک برگزار می‌شود.

  

اسکیت سرعت:

اسکیت سرعت ( ورزش اسکیت سرعت ) (به انگلیسی: Speed skating) یا یخماله سرعت ورزش رقابتی است که در آن شرکت کنندگان ( اسکیت بازان سرعتی ) یک فاصله مشخص را با استفاده از کفش اسکیت یخ Ice Skate طی می‌کنند. این ورزش انواع مختلفی بر مبنای مسافت طی شده دارد . می‌توان از اسکیت سرعت مسیر بلند، مسیر کوتاه و ماراتونقیمت میز اتو نام برد. در المپیک اسکیت سرعت مسیر بلند تنها اسکیت سرعت Speed Skating و اسکیت سرعت مسیر کوتاه را با عنوان مسیر کوتاه ( short track ) می‌خوانند.