اسکیت سرعت مسیر کوتاه

اسکیت سرعت مسیر کوتاه (به انگلیسی: Short track speed skating) یا یخماله سرعت مسیر کوتاه نوعی از ورزش‌های رقابتی (مسابقاتی) اسکیت روی یخ و اسکیت سرعت می‌باشد.

 

در رقابت‌ها، چندین اسکیت باز (به‌طور معمول بین چهار و شش نفر) در روی یک تراک بیضی شکل با مساحت ۱۱۱/۱۲ متر مسابقه می‌دهند. پیست اسکیت حدود ۶۰ در ۳۰متر است، که به اندازه یک زمین هاکی روی یخ است.

  

هاکی روی یخ 

هاکی روی یخ (در انگلیسی: Ice hockey) نام یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار است که در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) تنها هاکی نامیده می‌شود. بازی هاکی، یک بازی تیمی است که بر روی یخ انجام می‌شود. ورزشِ هاکی قیمت بیمه خودرو در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی است، به صورتی که در کشورهای اسکاندیناوی و کانادا هاکی ورزش اول آن کشورها به حساب می‌آید.

 

هاکی یکی از چهار بازی اصلی در آمریکای شمالی است که لیگ فوق حرفـه‌ای آن کـه به لیگ برتر مشهـور است و بـا نـام لیگ ملی هاکی(NHL) و بـرای زنـان بـا نـام لیگ ملی هاکی زنان (NWHL) دارای محبوبیت و طرفداران زیادی است. بوفالو، دیترویت، پیتسبرگ، مینه‌سوتا، شیکاگو، بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، تمپا، دنور، سن خوزه و کلمبوس از شهرهایی در ایالات متحده هستند که شهروندانشان به هاکی علاقه فراوان دارند.

اسکیت رولر 

رول‌اسکیت (به انگلیسی: Roller skating) یا پالیزه که به صورت متداول تنها به وسیله واژه اسکیت نامیده می‌شود یکی از ورزشهای تفریحی است، و همچنین می‌تواند به عنوان یک وسیله نقلیه مورد استفاده قرار گیرد در این ورزش از یک جفت کفش پالیزه استفاده می‌شود که هرکدام معمولاً دارای چهار چرخ هستند. پالیزه‌ها در دو شکل اصلی خرید مانیتور ال جیپالیزه کواد و دیگری پالیزه این لاین وجود دارند. طرح پالیزه در سده هجدهم میلادی به وسیله یک مخترع گمنام انگلیسی از روی یخماله (اسکیت روی یخ) که تا پیش از آن متداول بود برای استفاده روی سطوح خشک ابداع شد. گونه‌های ورزشی که در آنها از پالیزه بهره می‌برند در زیر نام برده شده‌اند:

  

رول‌اسکیت هنری 

نمایشی

رقص

اسکیت هماهنگ

اسکیت سرعت این لاین

اسکیت اگرسیو اینلاین: 

ورزش اسکیت این لاین اگرسیو (به انگلیسی: Aggressive inline skating) یا اسکیت اینلاین چالشی یکی از رشته‌های ورزش‌های سبک افراطی قیمت تقویم رومیزی می‌باشد، که با اسکیت‌های این لاین طراحی شدهٔ مخصوص و با تمرکز روی لم‌ها و تکنیک‌ها و استایل سبک اجرا می‌شود. این ورزش شامل انواع گوناگونی از رنده‌کردن‌ها (به انگلیسی: Grind)، حرکات هوائی، لغزیدن‌ها یا سر خوردن‌ها (به انگلیسی: Slide)و دیگر مانورهای پیشرفته‌است. زیر سبک‌های این ورزش با توجه به محیطی که در آن انجام می‌شود، به سبک‌های ورت (زمین عمودی)، پارک، و اسکیت خیابانی تقسیم می‌شود.